Leverans, betalning & integritet

Vi håller det enkelt:

Vi tror på att ärlighet, kommunikation och ömsesidig respekt löser det mesta.

Frakt & leveranstid

50 kr – fri frakt över 1000kr. 1-3 dagars leveranstid.

Vi skickar med DHL servicepoint, och du hämtar ditt paket (inom 14 dagar) hos närmsta DHL-ombud. Små paket skickas ibland med posten så du slipper gå och hämta ut dem.

Vi skickar paket så snabbt vi kan. Leveranstid är ofta 1-3 dagar: beställer du på måndag packar vi ditt paket på kvällen, skickar på tisdag och du kan hämta ut ditt paket på onsdag. (Mindre orter norrut kan ta någon dag extra.)

Ej uthämtade paket debiteras med 100 kronor, som vi drar från inbetald summa.

Betalning

Kort, faktura, delbetalning, bank via Klarna. Eller Swish.

Vi samarbetar med Klarna för att hantera betalningar (kort, faktura, delbetalning eller bankbetalning.) Givetvis hanterar vi dina uppgifter varsamt och vi ser aldrig dina kortnummer etc – betalningen går direkt till Svea (eller respektive merchant om du väljer något annat betalningssätt).

Du kan också Swisha om du föredrar det.

Ångerrätt

En månads ångerrätt med fria returer.

Vi ger dig en månads returrätt med fri returfrakt. Är du inte nöjd så kan du skicka tillbaka varan inom en månad från det att den mottogs så får du pengarna tillbaka eller får byta vara. Varan måste vara oöppnad/i säljbart nyskick för att vi ska kunna betala tillbaka hela summan (annars får vi en enorm hög osäljbara prylar på lagret). Kontakta oss så får du en returfraktsedel. Skriv ut (har du ingen skrivare fixar vi utskrift), sätt på paketet och lämna in på samma DHL-ombud där du hämtade paketet.

Vill du returnera något senare än efter en månad ordnar vi det givetvis, men då kanske du får stå för returfrakten själv.

Snällhetslöfte

Vi vill vara snälla. På riktigt: vi skulle inte kunna leva med oss själva om vi drev en verksamhet där vi möter massa missnöje – vi vill göra fina saker, som kanske inspirerar dig att göra fina saker osv. Vi kommer göra vad vi kan för att du som kund ska vara nöjd och glad. Har vi gjort fel löser vi det. Har något gått fel bortom vår kontroll gör vi givetvis vad vi kan för att ordna det också. Fantastisk service är inte bara något tomt värdeord, utan så vi naturligt agerar. Så gott vi kan givetvis – vi är helt vanliga människor och har liv och andra åtaganden att ta hand om. Men vi försöker ändå vårt bästa för att göra världen till en lite bättre och trevligare plats att leva i.

Integritets- & Sekretesspolicy

Vi tar väl hand om dina uppgifter och sprider dem inte till någon obehörig. För att kunna driva butiken behöver vi samla lite data: vi sparar dina uppgifter i vår kunddatabas, så att vi känner igen dig för framtida köp och kan följa upp gamla ordrar. Inga betalningsuppgifter lagras på vår server utan tas hand om av respektive merchant. Vi tar automatiskt emot och sparar anonym information (via Google analytics) från din webbläsare, inklusive din IP-adress, uppgifter om programvara och hårdvara och den begärda sidan.

Vi lovar att aldrig spamma eller göra något otyg med dina uppgifter. Vi är de enda som äger informationen som samlas in på den här webbplatsen och vi kommer aldrig sälja eller dela dem med någon annan. Efter beställning kanske du får något enstaka mail som ber om en recension efter några månader; annars kommer du bara höra av oss om du valt att gå med i vårt nyhetsbrev. Eller när du väljer att komma tillbaka och handla igen.

Vi använder oss av cookies för att allt ska fungera. Genom att använda momojord.se godkänner du detta. Har du några schjyssta kakrecept, dela gärna med dig.

Momojord.se drivs genom Momo Jord AB,  Älgstigen 1, 43350 Öjersjö. Org.nr.559157-8421. Godkända för F-skatt.